Snart så...

Idag tog vi oss en promenad till betet jag och gubben. Vi tänkte inspektera jobbet som gulliga lillebror gjort i helgen. Han har nämligen varit superduktig och röjt undan en massa skräp sedan vinterns virkesupplag. Det är ett skogsbolag som avverkat skog i närheten och dom har använt den ängen att lägga upp virket på så det har legat en massa grenar och grejer där. Men nu är det så städat och fint så! :)

Eventuellt blir det hagbygge imorgon och sedan kommer ponnyerna när Avve tävlat i Vindeln i helgen. Det kommer att bli kanon! Vi kommer dock inte att kunna använda samma äng som ifjol men vi har i stället fått låna två ännu finare beten av en granne så Avve och Sorino kommer att kunna äta hur mycket dom vill! Dessutom har vi ju vår egen lilla äng bredvid huset att tillgå.

I afton hade vi i haggruppen möte för att styra upp lite hur vi vill ha det med rutiner vid in- och utsläpp. Det känns jättebra att få styra upp lite och det verkar som om vi är ganska överens om hur det ska fungera. Efter mötet satte vi oss på läktaren och kollade in ett gäng "gubbar" som skulle ta Ridborgarmärket. För de flesta av dem var det första gången dom red och jag måste säga att jag blev riktigt imponerad! Dom var jätteduktiga och modiga. Alla travade och jag tror också att de flesta galopperade till slut! :)

P & K/ Ponnymorsan

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0