Säsongen som gud glömde

Det är tydligen inte meningen att det här ska bli någon tävlingssäsong att minnas. I alla fall inte på något positivt sätt. Vi hade siktat in oss på tävling på KDRF i slutet av juli. Det hade passat perfekt eftersom Linnéa hade hunnit träna lite efter sin jobbresa och det hade även varit lämpligt innan hemmatävlingarna i augusti.

Nu har dom tyvärr tvingats ställa in eftersom dom inte fått tag på någon banbyggare. :( Just nu känns det som om det blir lite tungt att få igång ponnyn i hoppningen igen. Visst, vi kan träna hur mycket som helst, men eftersom problemet till största del visar sig på tävling så hade dom behövt få nöta lite låga klasser under sommaren för att komma förbi det hela.

Snacka om att man bor på fel ställe för att hålla på med den här sporten. Långt till tävlingar (och få tävlingar), långt till tränare, långt till bra banbyggare. Regnar gör det också idag så nu tänker jag faktiskt vara sur en stund!

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer
Postat av: Pernilla W Ödlund

Fyy vad tradigt :(
Flytta ner till oss istället ;)

Svar: Tanken har slagit mig ett antal gånger! Tyvärr får jag nog inte med mig gubben som är DJUPT rotad i den norrländska myllan! ;)
Maria

2013-06-27 @ 23:59:37
URL: http://pernillaodlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0