Kvällssol och sadelfunderingar

Har precis kommit in efter ett supermysigt pass med Avve i kvällssolen! Helt underbart! Så där lagom varmt och solen som ligger så där vackert lågt och gör hela världen orange! Åh vad jag önskar att jag hade en bätte kamera så att man kunde ta riktigt fina bilder.  Avve var på strålande humör och bara gjorde allt jag bad om utan att spänna sig eller bli rädd för allt och lite till. Resten av Skellefteå tillbringar helgen i öltälten på Stadsfesten, men jag lovar att jag haft en mycket mysigare kväll! :) Och framför allt; helt gratis! (Ja det är ju såklart långt ifrån gratis EGENTLIGEN men det väljer jag att bortse från just nu). ;)

Idag åkte jag och Linnéa iväg till Wallers Sadelcentrum i Bureå för att lämna in hoppsadeln. Den ligger inte riktigt optimalt på Avve längre eftersom han musklat på sig en del sedan vi köpte honom. Den är i väldigt bra skick med behöver lite småfix innan vi kan sälja den.

Andrea som har butiken är en jätteduktig sadelutprovare och lagar även sadlar. Hon tyckte att sadeln var välskött och hon trodde inte att det skulle bli några problem att sälja den. Det passar ju bra att hon får fixa den nu medan Linnéa är borta så kan jag rida i Taras allroundsadel under tiden. Sedan har vi dressyrsadeln också, men den vill jag helst inte rida ut med. Jag tycker att man får så dålig balans i dressyrsadel, och man vet ju aldrig vad den lille prinsen kan hitta på. ;)

Sedan kommer ju den STORA utmaningen: Att hitta en ny hoppsadel som sitter perfekt och som även passar Linnéa perfekt. Misstänker att det blir betydligt svårare än att sälja den gamla...

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja,a du det där med sadlar är inte lätt!

2013-06-28 @ 21:54:11
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0