Hej igen Världen!

Om det är någon som har undrat så har jag inte försvunnit från jordens yta. Bara från cybervärlden. I helgen grävdes nämligen vårt bredband av så nu har jag känt mig totalt avskuren från omvärlden i några dagar. Helt otroligt egentligen vad man är beroende av internet! Det känns som om jag har missat en massa (både nyheter och skvaller) när jag inte haft tillgång till Facebook, mail, bloggar, tidningar med mera.

Vad har jag gjort under tiden då? Tja inte så mycket om sanningen ska fram. Jag har verkligen haft semester. Myst hemma, varit och badat med barnen, ridit och haft sista styrelsemötet innan sommaren. Idag drog vi iväg med Avve till ridhuset för lite pedikyr och dressyrtrimning. Han var riktigt fin när Linnéa red, men lite pinsam när hovis skulle ta hand om honom. Han är väldigt snäll när han skos men lite småsur om han måste hålla upp hoven en längre stund. Då tjuter han när han ska ställa ner den igen! Och det är inte för att han har ont någonstans utan det är ren protest! Han låter jättelöjlig och hovis tyckte att han uppförde sig som en märr. ;) Vilket han ju gör även i andra sammanhang. Han är mycket mer stoig än vad Tara någonsin var. :D

På lördag åker Linnéa iväg till sitt sommarjobb så då får jag kliva in som huvudansvarig för ponnyn. Det ska bli roligt, synd bara att vi inte hittat någon kompis till Avve ännu. Han är duktig och klarar sig ganska bra själv, men det känns lite i hjärteroten när han ibland står och tittar längtansfullt på grannarnas hästar.

Ikväll när det blivit lite svalare ute får det nog bli en långpromenad med gubben och hundarna så att man inte slappar till helt bara för att det är semester.

P & K/ Ponnymorsan

                                                              Linnéa och Avve myser i hagen på SRK! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0