Flitiga Lisa

Idag har jag haft en liten mjukstart på semestern. Ledig dag inför sista arbetsdagen imorgon. Men jag har verkligen inte legat på latsidan.

Började med att olja in hela våran altan. Den är väl inte jättestor, men det tog ett par timmar och jag kan ju lugnt säga att det var välbehövligt. Slurp sa det så hade en stor kagge olja sugits in i det torra träet. Egentligen skulle det nog ha varit gjort redan ifjol men då blev det liksom aldrig av.

Efter en snabb lunch skjutsade jag Linnéa till stallet och jag och min snälla mamma åkte iväg till en plantskola och inhandlade ett gäng sommarblommor. Vi gick länge och väl och botaniserade och kollade både på blommor och alla fina trädgårdsutsmyckningar som fanns där. Jag önskar att jag hade a) En massa pengar, b) Kreativitet och fantasi, samt c) gröna fingrar. Tyvärr har jag inget av det, men det blev i alla fall några blommor så att vi ska få fint vid huset.

Efter upphämtning av både dotter och son samt lite tråkig mathandling så åkte vi hem och jag började med att sätta blommorna i diverse blomlådor och amplar. Det blir nog ganska fint när alla blommorna tagit sig och blivit större. :)

Till sist målade jag klart ett litet bord som ska stå ute på bron. Nu känner jag mig ganska trött men nöjd. Ska nu bara uthärda sista arbetsdagen och sedan är det SEMESTER!!! :D

P & K/ Ponnymorsan

 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Ser fint ut!

2013-06-15 @ 17:53:13
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0