Den modige ponnyn

Eftersom det var tävling igår så stod det Mysig Skogstur på Avves schema idag. Och eftersom Linnéa hoppade B-ponny (!) på Specialidrotten och jag var ledig så blev det Your´s truly som fick vara kamikazepilot!  Vilket såklart inte kändes allt för ledsamt eftersom det blev fantastiskt fint väder efter en åskskur på morgonen. Fåglarna kvittrade, det doftade underbart och precis när jag och Avve skulle bege oss ut kom det ett par lastbilar som tippade av stora jordlass vid privathästarnas hagar!

Eftersom ju inte Avve direkt gjort sig känd som en hjältemodig ponny så stod vi kvar på stallplanen och avvaktade lite medans dom tippade av jorden. Det låter ju ganska mycket kring sådana aktiviteter, men Avve stod bara och tittade och var riktigt cool.

När kusten var klar skrittade vi iväg efter skogsvägen och vi hade så mysigt på vår lilla skogstur! Travade en lång bit i lugnt tempo och lillprinsen var superfin! :) Tänk vilken tur jag har som bara får sitta upp och skörda frukterna av arbetet som Linnéa och Jennie lagt ner sista tiden! Lyx!

När vi sedan vände hemåt och började närma oss stallet igen så trodde jag att lastbilarna skulle vara borta för länge sedan. Men nej då. I stället för två lastbilar stod där nu fyra stycken utspridda lite så där strategiskt så det fanns ingenstans att ta vägen utan att passera väldigt nära. Det brummade, pyste, rasade och levde om. Men jag hade inte behövt oroa mig alls. Avve bara spetsade öronen och traskade förbi! Lite spänd visserligen, men inte alls bekymrad.

Naturligtvis var jag tvungen att ringa Linnéa sedan och fråga vad dom gjort med Avve. Var är det lättskrämda lilla nervvraket och vem är den här modige superhjälten som tagit hans plats?? ;) Nåja, när han sedan var tvungen att stå och vänta en stund i vattenspiltan så var han sitt gamla vanliga otåliga jag och stod och skrapade med framhovarna som vanligt. Men vad gör väl det när man varit så duktig! :)

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0