Utstirrade

Linnéa fick en stallfri dag idag så jag åkte iväg till stallet och tog ut den lille prinsen på en skrittur i skogen. Vädret är ju allt annat pålitligt just nu så regnjackan fick hänga med även om det kändes lite väl svettigt till en början. Men jag fick såklart användning för den för efter en stund öste regnet ner!

Vi skrittade den sk. skjutbanevägen och uppför den lååånga backen som jag berättat om tidigare. Den är ganska dryg så där får ponnyn allt jobba på lite med bakdel och rygg. :) Avve var i alla fall duktig och kämpade på hela backen upp och hela backen ner.

På vägen tillbaka till stallet upptäcker jag plötsligt att någon spionerar på oss. Cirka 200 meter ifrån oss lite undanskymd bland en massa björksly stod en älgko och spetsade öronen mot oss! Jag tror inte att Avve hann uppfatta henne för han reagerade aldrig. Hon tyckte nog att Avve var en ovanligt liten och klen älgtjur! :)

P & K/ Ponnymorsan

                                               Glada semesterfirare! :) Några ridskolehästar på betet.



Kommentarer
Postat av: Maria

Vad kul med Dixie! Kanske dottern din har lite info att delge oss om henne? Vi köpte henne från Södra Umeå ryttareförening...
Bra med backträning för hästarna, blir fina muskler av det:-)

Svar: Hon vet inte så mycket mer än att hon var snäll. Men Linnéas kompis red tidigare på den ridskolan så jag kan kolla lite med henne! :) Återkommer med mer info!
Maria

2013-07-21 @ 22:00:58
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com
Postat av: Maria

Tack! Alltid spännande att få veta lite mera om djuren som man äger:-)

2013-07-22 @ 22:48:06
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0