Till Häst anno 1974

Här går sommarlunken sin gilla gång och det händer inte speciellt mycket. Fick dock ett tips när jag läste Havrepappa som jag gärna delar med mig av. Kanske mest intressant för mina läsare över 40, men säkert lite kul för de yngre också.

På svt play finns något som heter Öppet Arkiv. Där visas några avsnitt av ett urtida hästprogram som heter Till Häst. Berättare är ingen mindre än den legendariske ridsportkommentatorn Anders Gernandt.

Första avsnittet handlar om hur man rider ett lätt B:2 program (som var en aning svårare på den tiden). Kan bli lite tråkigt om man inte är väldigt dressyrintresserad och tycker att det är intressant att se hur programmet såg ut på 70-talet. Övriga avsnitt tycker i alla fall jag var roligare att se.

Kanske inte fullt så actionfyllt och kanske inte fullt lika snygga klipp som i Ponnyakuten, men ack så lärorikt. ;) Är ni sugna på lite 70-talsnostalgi så sätt er och kolla in dessa avsnitt!

http://www.oppetarkiv.se/etikett/titel/Till_h%C3%A4st/


Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för tipset, ska kolla när jag får lite tid över...

2013-07-05 @ 19:56:03
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0