Jag VET att jag är tjatig men...

...våran ponny är så sjuuuuukt fin just nu! Ja om man bortser från frispelet med Tove i onsdags. Igår markarbetade vi på hoppbanan. Efter lite uppvärmning började vi med upphöjda travbommar. Den här gången förstod han direkt hur han skulle krångla sig över dom. ;) Han jobbade på så duktigt redan från början med ryggen och var så avslappnad och lösgjord. 

Vi jobbade på några gånger i båda varven med det innan vi gick över till en stor volt där jag hade byggt upp tre pyttehinder (typ 20 cm). Rullade på i galopp och fokuserade på att ha en jämn galopp och att det skulle bli lika många galoppsprång mellan hindren i varje varv.

Först var han såklart lite taggad men efter ett par varv så hade vi hittat en rytmisk och bra galopp. Det flöt liksom bara på och han var så lydig och fin så jag hade nog kunnat rida hur länge som helst. :)

Idag for vi ut i skogen en sväng. Till en början var han såklart mer spänd och tittig än igår, det finns ju så mycket spännande i skogen. Men så måste det ju få vara. Han är ändå trevlig nu när man rider ut och efter en stund brukar han bli betydligt mindre spänd.

Vi avslutade med några varv i galopp på terrängbanan. Ojojoj, det var roligt! Avve var jättetaggad och hade nog gärna sett att det stått några hinder där! Tur för mig att det INTE gjorde det! :D

P & K/ Ponnymorsan

                                         Finponnyn! Det är inte säkert att Linnéa får tillbaka honom... ;)

Kommentarer
Postat av: Maria

Han är ju så vacker er ponny!

Svar: Ja han är allt en riktig liten prins! :)
Maria

2013-07-16 @ 09:14:41
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com
Postat av: Camilla

Grattis och lycka till med tävlandet! :)

Svar: Tackar tackar! :)
Maria

2013-07-17 @ 00:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0