Hem ljuva hem

Det blev en kortare semester för Avve än vi hade tänkt. Idag skjutsade jag tillbaka honom till SRK och återinstallerade oss i stallet igen. Han har ju klarat av att gå själv hela tiden fram tills för ett par dagar sedan. De hästar som han haft som grannar har nu flyttat till en annan hage så sista dagarna har han inte haft någon annan häst i närheten. Han har inte alls varit nöjd med situationen. Han har sett ganska lugn ut, men så snart vi kommit ut på gården har han gnäggat och kommit travandes mot oss. Grymt sällskapssjuk!

Så vi kom fram till att det är bättre att avbryta betet nu och låta honom ha kompisar omkring sig. Det var dock ett större projekt att flytta tillbaka honom än att ta hem honom hit. Vi har lånat ut hans box, så nu fick jag låna en annan box till honom vilket innebär att jag fick flytta en del grejer och skriva en massa lappar så att övriga personer inte ska missa honom vid utsläpp, utfodring o. s. v. Den boxen var också ursopad så det var bara spåna upp den igen.

Jag passade även på att rida honom på hoppbanan. Det blev dressyr med några travbommar. Hahaha! Lilla gubben hade tydligen glömt bort hur man travar över bommar. Först var han tvungen att sakta av till skritt och skritta VÄLDIGT sakta och försiktigt över. Sedan tänkte han att okej, jag kanske kan hoppa över dom i stället. Men till slut fattade han vad jag menade och då var han superfin! :) Love that pony! ♥

Efter lite duschning och ompyssling blev han i alla fall jätteglad att komma ut till sin vanliga hage igen! Han gnäggade högt och talade om för alla som iddes lyssna att nu är stallets snyggaste tillbaka igen! ;)

När jag åkte hem vid tre kom jag på att jag glömt äta lunch (aja baja!) så nu är jag ganska slut. Blir att slappa en liten stund innan jag hoppar i duschen och sticker iväg på 40-årsfest! :)

P & K/ Ponnymorsan

                                                                                I´m back! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0