Goda grannar

Igår började då Projekt Storstädning i privatstallet. Jag mockade och sopade ur allt spån ur Kopias box. (Eftersom Avve hade lånat den boxen.) Som tur var hade jag tänkt lite innan och inte kört in så mycket spån med tanke på att det snart skulle flyttas. ;)

Eftersom jag hört sägas att det "är bara att ta en box" i ridskolestallet så hade jag inte kollat med någon innan. Men jag kände ändå att det är bäst att kolla. Skickade ett sms till hästägare A. Fick till svar att jag tyvärr inte kunde ta den boxen för hästen ska hem från betet endera dagen för lite vila. Skickade ett sms till hästägare B. Fick inget svar på en bra stund.

Nu började det bli lite panik. Klockan var mycket och jag skulle dessutom på ett möte som jag inte visste hur långvarigt det skulle bli. Så jag chansade och spånade boxen. Flyttade över lappar, flyttade matlådor, höpåsar m. m.

När jag satt på mötet fick jag då svar av hästägare B. Jag kunde tyvärr inte låna den boxen för även deras häst skulle ev. in ett tag från betet! Satt som på nålar resten av mötet för nu började det ju vara dags att ta in hästarna!

Direkt när mötet var slut sms:ade jag hästägare C. Och äntligen fick jag napp! Så nu var det bara att flytta allt spån igen, flytta alla lappar, matlådor och höpåsar. Puh! Nästa år ska jag komma ihåg att kolla detta INNAN det är dags att flytta hästarna. Men förhoppningsvis är väl ponnyn på bete då...

Vid det här laget var det ganska sent så det blev ett lite kortare ridpass. Han var i alla fall väldigt trevlig även denna gång. Enligt rapport från Josse så skötte han sig även i söndags så nu väntar jag bara att han ska visa sin dåliga sida någon dag! ;)

Avve blev lite förvånad när han insåg att han återigen skulle flytta in i en ny box. Han verkade dock vara väldigt nöjd med sina nya grannar. På ena sidan har han en stor unghäst som ser ut som en större version av Avve. Dom hälsade och var väldigt gulliga med varandra. :) Och på andra sidan har han ingen mindre än bästisen Sorino! Kan det bli bättre?? :D

P & K/ Ponnymorsan

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0