Dr Jekyll & Mr Hyde

Skrev inte jag så sent som för några dagar sedan att Avve varit så fin ett långt tag nu så snart kommer han nog att visa sin sämre sida?? Jo det gjorde jag! Ångrar jag det idag?? Ja det gör jag! Igår bockade han nämligen av Tove när hon red! Ååååh, ibland är han bara så pinsam! Dom hade galopperat på utebanan när han plötsligt fick för sig att lägga in ett JÄTTE-bocksprång! Och inte bara ett, utan två bocksprång och en tvärnit!

Idag skulle då Jennie rida honom. (Inte på grund av ovanstående hyss, utan det var planerat redan innan men det var ju ganska bra tajmat). Nu var då i alla fall jättefin. Dom jobbade på samma sätt som dom gjort de senaste månaderna och han såg så trevlig ut! Även ryttaren verkade nöjd. :)

Sedan fick han hoppa några språng och han blev sååå glad! Han har ju inte hoppat på ganska länge nu så han var väl kanske lite övertaggad, men ändå lyhörd och det är ju kul när han är så positiv. Avve hade nog gärna hoppat mer, men det är ju alltid bra att avsluta när han fortfarande har suget kvar. Vilket han i och för sig egentligen alltid har, men med tanke på hur det strulat under våren så gäller det verkligen att veta när man ska sluta.

Efter att ha tagit in hästarna och utfodrat åkte jag hem glad i hågen. Och när jag kom hem blev jag ännu gladare för då bjöd den snälle maken på vaniljglass och varma hjortron! :) Mums!

P & K/ Ponnymorsan

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0