Det var det

Det känns lite som om sommaren är över. Idag börjar jag jobba igen efter 4 veckors semester. Dessutom är mitt sommarvikariat slut. Linnéa kommer hem idag och jag ska bara åka och släppa ut hästarna innan jobbet och sedan kommer Josse att ta hand om Avve idag, så nu återgår jag till att vara den supportande ponnymorsan igen. (Fast jag kommer förstås att få trimma honom ibland.)

Sommaren har hittills på många sätt blivit väldigt annorlunda än jag hade trott i våras. Strul med bete, sjuk beteskompis (som tack och lov visade sig INTE vara fång), miss i semesterplaneringen vilket lett till att jag och maken inte har någon gemensam semester i år, ändrade tävlingsplaner o. s. v. Och inte vet jag om det beror på allt det, men det känns faktiskt inte speciellt surt att börja om att jobba.

Igår red Olivia Avve (ni vet, Sorinos matte). Det hade tydligen gått bra. Så igår kväll åkte jag till stallet och flyttade tillbaka prinsen till sin vanliga box, tog in hästarna och utfodrade. Det blev ganska sent innan jag var klar, men det var riktigt mysigt ändå. Det hade ju varit riktigt skitväder här under dagen och det blir som en speciell stämning ute när ett oväder lättar, förstår ni hur jag menar?

Ikväll åker vi till flygplatsen och hämtar lillgumman. Guuuud vad jag längtar! Det ska bli så roligt att få krama om henne igen! :D En annan som längtar är grannkillen Måns som är som en extra lillebror till våra barn. Han har saknat Linnéa och ska givetvis följa med och hämta henne!

P & K/ Ponnymorsan

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0