Både stora och små

Tänk vad man får uppleva mycket av naturen när man har häst! Man får det liksom på köpet. :) Förra veckan stötte vi ju på en älg ute i skogen och idag var det dags för en lite mindre gynnare att bekanta sig med mig och Avve. När vi skulle traska iväg till betet på förmiddan fick jag plötsligt syn på en liten groda som simmade omkring i en vattenpöl. Det var på håret att han (eller hon?) skulle bli mosad av Avve men jag hann precis styra undan honom.

När jag nu ikväll skulle hämta hem Avve och Korint igen så var dom helt uppjagade båda två. Korint som brukar gå som en gammal hund bredvid mig steppade omkring och var väl ungefär dubbelt så hög som normalt. Och att Avve stod kvar och skrek som en galning gjorde ju inte saken bättre!

Jag undrar jag om det inte hade varit en större fyrbent krabat med horn som gått omkring i skogen och skrämt dom. Förra gången blev ju inte Avve rädd, men då tror jag faktiskt inte att han såg älgen.

Passade även på ikväll att utfodra ett gäng duktiga juniorer som har träningsläger idag och imorgon. Vi hade även en liten tipsrunda med priser som syrrans firma CW Dressyr sponsrat med. Nu hoppas jag bara att dom sover litegrann inatt så att dom orkar med morgondagens hoppning för vår populära instruktör Hanna! ;)

P & K/ Ponnymorsan

                                        Nån som vet hur man ser skillnad på en tjejgroda och en killgroda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0