Vintersol

Det blev en härlig ridtur i vintersolen med Avve idag på förmiddagen. -8 och strålande sol! Supermysigt och exakt vad jag behövde! :) Han var väldigt pigg och glad så jag tror faktiskt att han också uppskattade det hela! Vi körde lite galoppintervaller runt stora hagrundan. När man har passerat dom nyaste hagarna rider man rakt mot en liten skogsdunge och där bor nog ganska mycket djur (eller kan det vara småknytt?). Avve tycker i alla fall alltid att det är VÄLDIGT spännande att passera där. Han blir jättespänd och plötsligt känns det som om man sitter på en häst på 1,70 i stället för 1,48! :D

Kraftfoderminskningen verkar ha haft god effekt, för även om han naturligtvis är pigg och ibland ganska tittig så är han hela tiden kontrollerbar och lyssnar när man gör förhållningar. Han verkar också vara mer harmonisk. Och inte har han mer problem med magen heller vilket jag var lite orolig över när vi tog bort betforn.

Det är så skönt när saker och ting faller på plats och fungerar. Jag har en tendens att oroa mig ganska mycket för ALLT som gäller hästarna. Jag tänker och funderar och analyserar. Sedan vi skaffade häst har jag haft många vakna timmar på nätterna då jag oroat mig över än det ena än det andra. Jag brukar säga att utan hästarna skulle jag ha ett tämligen bekymmersfritt liv. Men ack så tråkigt!! ;)

P & K/ Ponnymorsan

                                          Den här dagen var det inte lika soligt. Men nästan lika mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0