Pigg och fräsch ponny! :)

Som jag nämnde tidigare så var det Tara-dag idag. Efter mockning och fruktlösa försök att borsta igenom isbjörnspälsen så red vi ut en liten sväng. Tara fick trava några kortare sträckor och det gick jättebra. Hon kändes helt fräsch så nu är det bara att hålla tummarna att det får vara så. :) Och snacka om att ponnyn var glad! Spetsade öronen så att dom nästan tog ihop! :)
 
Gullponnyn! ♥ Jag försökte jobba lite med att flytta henne och ställa åt både höger och vänster. Det gick faktiskt riktigt bra med tanke på att hon vilat och skrittat en ganska lång period. Men att gå i form var betydligt svårare. Det är ju så mycket lättare att bara spänna den vältränade underhalsen och sedan takta eller symaskinstrava! ;)

När hon nu börjar sättas igång igen hoppas jag att hon ska bli av med några överflödiga kilon. Det är inte bara vi människor som lagt på oss i jul kan jag tala om! ;) Och med all hennes vinterpäls så ser hon jättetjock ut!

Ikväll måste jag tyvärr på ett möte på jobbet så jag missar Idrottsgalan på tv. Men jag får väl passa på och slänga in en röst på Sara under dagen. Jag lär ju få höra hur det gick sedan.

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0