Likasinnade

Hela dagen igår tillbringade jag på Hotell Aurum tillsammans med ett stort gäng likasinnade. Det var nämligen planeringsmöte för alla sektioner på klubben. Jag sitter ju egentligen inte i någon sektion numera, men jag var kallad för att vi grenledare skulle gå igenom hur vi ska jobba framöver.

Jag har under några år varit grenledare för ponnyryttarna, men för stor häst har vi inte haft några fungerande grenledarfunktioner på flera år. Nu har det i alla fall tillsatts två eldsjälar. En för hoppning och en för dressyr. Som ponnygrenledare har jag hand om båda grenarna eftersom vi inte har så många ponnyryttare i klubben.

Först var det lite allmän information om lite planer och förändringar inför 2013. Bland annat fick se ritningarna för färdigställandet av nya ridhuset som kommer att bli klart under våren. ÄNTLIGEN!! Vi invigde manegen hösten 2010 men stora delar var då inte färdigbyggda. Så ända fram tills nu har vi bara haft en toa i hela den delen, cafeterian har inga innerväggar, inget vatten och avlopp, det finns inget innertak m. m. När man byggde vårt nya fina hockeytempel så överskreds budgeten big time. Tror ni att det var tal om att inte göra allt helt klart på en gång? Nej självklart inte! Det var ju HOCKEY det handlade om gudbevars!

Efter det gick vi i grupper och vi grenledare spånade lite om vad vi vill jobba med och vad vi tycker är viktigt. Det blev en riktigt intressant diskussion om bland annat attityder. Efter lunchen samlades vi igen och gick igenom vad grupperna kommit fram till. Det är så roligt att höra Ungdomssektionen och Minisektionen! Unga tjejer som utan att tveka ställer sig längst fram och pratar inför en massa vuxna om vad dom har tänkt anordna under året! Så himla  duktiga! Det kan jag säga, att det hade inte jag gjort när jag var 13-14 år!

Idag är det Tara-dag så vi tanter ska bege oss ut i kylan och jag hade tänkt att idag ska det bli lite travarbete. Hoppas verkligen att hon ska vara fräsch nu lilla vita! :)

P & K/ Ponnymorsan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0