Kräksjuka

Igår när jag var på jobbet fick jag ett telefonsamtal. En ynklig röst i andra änden pressade fram: -Mamma! Jag har kräkts!

Lilla gumman! Tur i oturen dock att hon var hemma och inte på skolan! Detta innebar ju såklart att jag hade stalltjänst när jag kom hem. Mockade, fixade mat och behandlade Avves mugg. Nä, det är inte helt läkt än. Man börjar ju bli aningens less. På båda fram är det nästan helt borta och det var också på god väg bak, men där blossade det plötsligt upp igen. Så nu har vi börjat med Hippotrim där igen. Dessutom har vi ju (av andra orsaker) tagit bort all betfor vilket ju sägs kunna ha effekt. Så nu hoppas jag att det ska läka ut en gång för alla!

Nu var det tydligen en lindrig magsjuka för idag mår hon utmärkt. Så nu är ordningen återställd och båda barnen är tillbaka i vardagen i sina respektive skolor. Det känns riktigt skönt att få lite normala rutiner igen. Än så länge är det ju ganska segt att komma upp på morgonen, men snart är vi alla igång igen och då är det bara att börja ladda för sportlovet! :)

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0