Jag känner mig rik!

Det började sina i höladan igen så idag kopplade jag och gubben på transporten på bilen och åkte iväg och hämtade ett lass hos min farbror. När man är ledig och kan åka iväg när det är ljust så är det faktiskt inte ens jobbigt utan det blir mer som en liten utflykt. En utflykt med tillhörande träningspass! ;)

Även idag är det så där lagom kallt och gnistrande ute och det var så vackert i byn där min farbror bor. Det är en av få byar där markerna fortfarande odlas så det är stora öppna vidder där snön var så där ljusblå och glittrande. Ja, ni vet så där som man minns vintrarna när man var liten. (Om man som jag hade turen att växa upp på landet i alla fall.)

Jag passade såklart på att hälsa på de fina kallbloden i hagen. Dom hästarna har det verkligen bra! Stora fina hagar och en husse som har all tid i världen att bara skämma bort dom!

När vi hade fyllt transporten och surrat en stund så drog vi hemåt och lastade in allt i ladan. Så nu har vi massor med doftande grönt hö av superkvalitet igen och jag känner mig så rik när jag ser det staplat i ladan! Inte för att det egentligen är något fel på hösilaget som travhästarna får heller. Men nu klarar ju inte Avves mage riktigt av det, och doften på fräscht torrhö slår ju hösilagelukten med hästlängder! ;)

P & K/ Ponnymorsan



Bjuder på lite bilder från idag. Bild 1 o 2: Min farbrors fina kallbodstravare. Bild 3: Höladan. Bild 4: Kö till hönätet som det fortfarande finns kvar hö i! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0