Heldag

Idag har absolut HELA dagen tillbringats i stallet! Från 6 imorse till 5 i afton har jag vistats i stallmiljö med undantag för en stunds lunch. Dagen har innehållit både tråkiga och roliga saker, men just nu tänker jag bara koncentrera mig på det som varit roligt.

Efter lunch åkte nämligen jag och Avve iväg till ridhuset för lite dressyrtrimning. Linnéa är fortfarande sjuk så vi åkte själva, och jag måste bara få påpeka hur otroligt skönt det är att ha en häst som är lättsam att transportera. Det är verkligen inga problem att åka själv med honom. Han lastar sig själv och står som ett ljus hela vägen.

Äntligen fick jag också tillfälle att premiärrida i dressyrsadeln! Den var väldigt skön! Nog sitter man bättre i en dressyrsadel än i en hoppsadel. Så är det bara.

Vi tränade mycket böjda spår, skänkelvikning och öppna. På köpet fick vi lite miljöträning eftersom handikapprampen var nedfälld. Den var ju såklart väldigt otäck. Man vet ju aldrig vad handikappramper kan hitta på om man inte har koll på dom! ;)

Ponnyn var i alla fall jättefin när han väl slutat spänna sig för rampen. Han var väldigt lydig och kändes inte alls stel som han var när vi var på ridhuset sist. Efter ridningen hann jag även med lite surr med diverse trevliga instruktörer. Alltid roligt när man hinner prata en stund, oftast har man ju lite bråttom när man är där.

När vi kom hem hade jag all mockning och foderfixning kvar att göra. När allt var klart och jag slutligen fick gå in var jag ganska mör. Tänk ändå vad tjejerna är duktiga och uthålliga (ja killarna också, men det ÄR ju oftast tjejer) som fixar allt detta dag ut och dag in! Året runt! Hästmänniskor är verkligen inga veklingar! :)

P & K/ Ponnymorsan

                                                    Så här såg vi ut i somras när vi dressyrade!

Kommentarer
Postat av: Carre

Man ska fokusera på det trevliga! :) Jo, visst är sadeln skön!!! Dessutom har den ju utbildat och tävlat en häst upp till Svår Dressyr. Så nu är det upp till bevis för Avve. Det är bara att trimma på!

2013-01-30 @ 18:02:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0