Har ni röstat?

Ja alltså på Jerringpriset! Jag har röstat. Flera gånger. På Silver-Sara såklart. Än så länge hänger hon kvar och jag hoppas verkligen att hon vinner Jerringpriset. Det är hon utan tvekan värd. Men ska jag vara helt ärlig så tycker inte jag att det känns fullt lika självklart som det kändes när Rolf-Göran vann ifjol. Sara har givetvis gjort en jättebragd, men Rolf-Göran var ändå världsetta i sin gren. En position som han höll nästan hela året. Han hade också presterat på världsnivå i många år innan han fick priset.

Dessutom är det många andra som också har gjort sig förtjänta av att vinna. Nu har ju såklart ridsporten en speciell plats i mitt hjärta, men jag skulle egentligen inte se det som en katastrof om till exempel triatleten Lisa Nordén skulle kamma hem priset. För att inte tala om Zlatan. Vi har väl ingen idrottsstjärna som är så hyllad över hela världen. Knappast någon stjärna utanför idrotten heller.

Men spännande kommer det att bli. Och jag kommer i alla fall att fortsätta att rösta på Silver-Sara! För den spänning hon och Wega gav mig dom där dagarna under OS, den spänningen kan ingen annan idrott ge mig. Inte ens Skellefteå AIK i SM-final! ;)

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag har faktiskt inte röstat. Visst gjorde hon en bragd med sitt os-silver och det var fantastiskt roligt att se. Bra för vår sport MEN jag tycker allt förstördes när pengarna samlades in för att hon skulle kunna köpa stoet som hon planerar att ha till nästa os. Helt fel tycker jag. Själva fenomenet - att sociala medier samlar ihop så pass mycket pengar - är galet fantastiskt men det skulle ha gå till någon som inte kan skaffa sig sponsorer eller inte har så mycket egna pengar. Så nä jag tänker inte rösta heller. Med RGB var det en helt annan sak - hans prestation har ju sträckt och sträcker sig över många år.

Svar: Ja det där med insamlingen blev det ju mycket diskussioner om. Vad man än tycker om den så känner jag ändå att det inte förändrar den idrottsliga insatsen. Men visst önskar man ibland att det fanns någon insamling för alla lovande duktiga ryttare i vårt land som inte har valt föräldrar med tjock plånbok...
Maria

2013-01-09 @ 12:57:43
URL: http://pernillaodlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0