En kväll på Akuten

Gårdagens avfallningar resulterade i att dottern fick mer och mer ont i vänster hand och höger lillfinger som fick sig ett par smällar. I afton bestämde vi oss för att åka till akuten och kolla upp det för säkerhets skull. Och det var tur att vi tog oss tid att ladda med lite go´fika på CK innan för det tog ju sin lilla tid (som det ju brukar göra på det stället). Efter drygt tre timmar i olika stolar i varierande grad av obekvämlighet fick vi i alla fall veta att det TROLIGTVIS inte är någon fraktur. Hon fick ett litet stödbandage och imorgon ska överläkaren titta på röntgenbilderna.

En fraktur vore en smärre katastrof med tanke på Avves igångsättning och kommande hoppträningar. Jag tänker då INTE rida på några hoppträningar! Och inte tror jag då att Tomas vill ha mig där heller. En gammal skata som inte vågar hoppa högre än nedgrävda bommar! ;)

Dressyra vågar jag i alla fall och det gjorde jag idag! :) Bestämde innan att jag skulle ta det lugnt efter gårdagens hårda pass. Red hela tiden i en låg form och gjorde mycket lösgörande arbete. Han var jättefin! Lugn och sansad och jobbade bara på som han skulle! Så efter en halvtimme gav vi oss och skrittade hem och han fick gå ut till Tara igen! 

När vi till slut kom hem ikväll och hade fått i oss lite mat så gick jag ut till stallet och behandlade Avves mugg. Äntligen börjar det bli betydligt bättre! :) På båda fram är det jättefint nu och bakbenet är mycket bättre. Mycket mindre skorpor än för bara ett par dagar sedan! Håll tummarna att det ska vara helt läkt snart!

P & K/ Ponnymorsan




               Kolla vilken fin karled! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0