Dr. Jekyll & Mr. Hyde

Alltså, kan hästar vara schizofrena? Man undrar ju ibland. Linnéa åkte på en dunderförkylning så jag fick äran att ta hand om ridning och stallfix idag. Det passade ju i och för sig bra då jag är ledig idag. Trots lite tråkigt väder (visserligen bara ca. 1,5 minus, men blåsigt och snöfall) kände jag mig vid gott mod när jag gick ut till stallet.

Jag mockade båda boxarna i min egen takt och lät tankarna vandra iväg, så där som man gör när man har all tid i världen att mocka. Fixade Avves och Taras mat och tänkte att idag ska vi galoppera mycket och bara ha kul! Jo pyttsan! Är man hälften fullblod med svaga nerver så är INTE snöstorm det ultimata galoppträningsvädret!

Avve var så spänd att han knappt kunde skritta! Precis ALLT var livsfarligt och värst av allt var dom läskiga gubbarna som höll på att laga travarnas hagar! Så i stället fick det bli ett pass där jag bara fick kämpa med att försöka få honom att fokusera litegrann på mig och inte på allt som såg farligt ut. Suck!

Men jag hoppas att det bara var vädret som ställde till det för honom. Eftersom dottern inte verkar må det minsta bättre så misstänker jag att jag får rida imorgon också, och då tror jag att jag åker till ridhuset med honom så att det går att rida ordentligt. Han behöver ju ridas igenom så han är på topp i helgen.

P & K/ Ponnymorsan

                         Linnéa och Avve första ridpasset i Myckle i maj 2011! Det har hänt en del sedan dess! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0