Uppe med tuppen

Idag krävs det vissa logistiska talanger för få träningarna att gå ihop. Jag har redan varit ute i stallet och utfodrat och släppt ut Tara. Avve får stå kvar inne och äta morgonhöet eftersom han snart ska åka iväg. Motorvärmaren är startad på bilen då det helt plötsligt visade sig bli betydligt kallare än yr.no hade sagt. Minus 18!!

Linnéa och snälle maken har åkt iväg med den andra bilen för att hämta upp Tucci som blir första häst ut idag. När jag ätit frukost ska jag gå ut och mocka (skönt att ha det fixat när vi kommer hem i afton). Sedan blir det bara att damma av ponnyn, klä på honom och åka iväg.

När Linnéa ridit båda hästarna kommer maken och dom skjutsar hem Tucci medan jag kör hem Avve. Hahaha! Tur att jag får sitta på läktaren och ta det lite lugnt emellanåt. Det är ju värre för Linnéa, men hon är ju å andra sidan ung! :)

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0