Styrelsemorsan

Det är bara februari och man börjar redan få lite föraningar om våren! Fantastiskt härligt! :) Idag var det strålande sol och flera plusgrader så jag och Linnéa gick en härlig promenad med hundarna. Fåglarna kvittrade och det tinade och droppade så man kände sig som ung på nytt! ;)

Efter att ha proppat i oss våfflor så åkte vi iväg med Avve till ridhuset. Det blev lite hoppning och Avve var så himla fin! Taggad till tusen men ändå fokuserad. Han hade ett jättebra tryck i galoppen och flög över hindren! Linnéa fokuserade på att komma rätt på hindrena och att Avve inte skulle fläka iväg för långt ifrån vilket han har lust att göra. Det räckte oftast med att hon koncentrerade sig och tänkte "Ett språng till, ett språng till..." så fick dom till riktigt bra avsprång.

När dom hoppat klart och bara skulle trava och skritta av så smet jag iväg för att vara med på klubbens årsmöte. Jag är nämligen från och med idag invald som styrelseledamot i två år. Det känns jättespännande och jag hoppas att jag ska kunna tillföra något med dom erfarenheter jag har. Jag är ju inte något styrelseproffs direkt, har bara suttit med i Tävlingssektionens styrelse tidigare och det är liksom lite mer informellt. Men däremot har jag både ridit på lektion, tävlat, varit ponnyförälder och grenledare i många år så lite har jag väl att komma med ändå.

Nu kommer jag att ta hand om Avve både måndag och tisdag för Linnéa behöver lite pluggtid så vi får väl se vad vi hittar på. Hoppas att det här underbara vädret håller i sig för då kan jag tala om att vi ska njuta jag och prinsen! :)

P & K/ Ponnymorsan

                                              Jo det blir nog bete här i år också!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0