Roliga dagar

Så var årets första träningshelg över och vi kan inte vara annat än nöjda. Lördag red ju Linnéa bara Avve. Dom har i helgen varit med i en grupp som hoppar lite lägre eftersom Avve ännu inte börjat hoppa några höjder. Lördag var det mest markarbete och väldigt nyttiga övningar. Bommar och linjer där det var viktigt att fokusera på att rida noggranna vägar. Linnéa fick jobba en hel del  med att lugna ner ponnyn som förstås var väldigt taggad. :)

Jag hade även till uppgift att fixa lunch till Tomas, så jag fick en jätteroligt lunchstund tillsammans med honom och några andra från klubben. Många skratt blev det!

Söndag var det då båda hästarna som skulle luftas. Först ut var Tucci. Jag hann inte se så mycket eftersom jag kom lite senare med Avve. Har dock fått rapporterat att det blev ett antal stopp. Vilket ju var jättebra, för nu fick Linnéa bra tips på hur hon ska rida henne. Det blev ett riktigt mördarpass för lillgumman som ju inte heller var riktigt bra från sin förkylning ännu.

Avve skötte sig verkligen super på söndagen. Han var på sitt allra bästa humör och visade verkligen alla vilken fantastisk hopponny han är! Linnéa fick rida honom i ett lite lugnare tempo och då hoppar han verkligen som en gud! Tomas tyckte att han var jättefin och Linnéa fick massor med beröm och var såklart hur stolt som helst över sin lille prins! :)

En sak som gör att jag tycker att Tomas är en bra tränare, är att han är extremt noga med grunderna. Han instruerar även oss på läktaren och sitter gärna upp på någon av hästarna och visar själv vad han menar. Om det slarvas med grunderna så får man ta om från början tills det sitter! Jättebra tycker jag!

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0