Om inspiration

Kom precis hem från en ohästig aktivitet. ;) Jag och några arbetskompisar har varit på inspirationskväll med Bygglovs-Mia. Väldigt trevligt och inspirerande. Men jag får faktiskt lite ångest. Varför har inte jag såna där fantastiskt kreativa idéer? När man ska göra om hemma så är i alla fall jag alldeles för feg. Inte vågar jag blanda färger och material och mönster! Och skulle jag få för mig att göra det så skulle det garanterat inte se klokt ut! Vi håller just nu på att renovera övervåningen på vårt gamla hus och hade jag haft hur mycket pengar som helst så skulle jag hyra in Mia för att fixa inredningen! :)

En stor inspirationskälla i mitt liv är ju annars hästarna. Idag fick jag ta hand om Avve och rida eftersom Linnéa skulle leka normal tonåring efter skolan och umgås med en kompis! Det var ganska kallt, men strålande sol och fåglarna kvittrade så man fick trots kylan en föraning om våren! Underbart! :) Till råga på allt var Avve väldigt trevlig idag. Det var bara när han råkade få syn på en kvinna med barnvagn på ungefär 200 meters avstånd som han blev lite uppjagad och spänd. Men efter en stund lugnade han ner sig och kunde både trava och galoppera lugnt och avslappnat. :)

När jag var klar i stallet och traskade hemåt så kom jag plötsligt på en sak: Det hade ju faktiskt varit roligt och så där härligt avstressande i stallet idag! Visst såg Taras box väldigt tom ut, men jag kände mig inte bara ledsen medan jag stökade på utan jag fick faktiskt den där energipåfyllningen som man så väl behöver.

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0