Gala

Timmen är sen och jag borde väl egentligen gå och lägga mig, men det är lite svårt att varva ner efter en trevlig galakväll på Folkets Park. :) Många var vi som hade tvättat av oss värsta smutsen, tagit på finkläderna och letat oss dit. Som sagt väldigt trevligt, men har ni tänkt på vad svårt det är att känna igen folk när dom är uppiffade och fina? Man är ju oftast osminkad, med hjälm (eller möjligen hjälmfrilla) och stallkläder när man träffas! ;)

God mat serverades och priser delades ut som sig bör. Extra roligt var förstås att vår ridinstruktör Hanna fick pris som Årets Ridlärare och att duktiga Olivia och Sorino fick sitt championatspris i dressyr kategori C! :) Men jag tycker även att priset Årets Prestation gick till helt rätt pristagare. Nämligen till Umeå Ryttarförening som fick priset för sina insatser när det bröt ut kvarka på anläggningen och ridskolan fick hålla stängt under en lång period.

Enligt gammal fin tradition utbringades Hästens Skål. Det var SRK´s nestor Torfrid som ledde skålen och som även höll ett tal om hästens historia. Efter att alla priser delats ut så var det dags för disco och det var ganska blandade stilar på dansgolvet kan jag tala om! ;)

Jag tror dock inte riktigt att maten gick hem hos ungdomarna, för på vägen hem fick jag order att åka förbi Max och handla mat till Linnéa och hennes kompis Maja! Och det var ju bara att lyda, för några hungriga och gnälliga hästtjejer vill man ju inte ha i bilen! ;)

P & K/ Ponnymorsan

                                                                     Duktiga Olivia och Sorino!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0