En bra dag

Ja egentligen var det ju alldeles för vackert väder idag för inomhusaktiviteter, men jag och Avve åkte ändå in till ridhuset för lite dressyrtrimning. Jag blev så dressyrsugen och just nu finns det ingenstans här hemma där man kan träna lite finlir.
 
Först fick jag lite onda aningar om att det kanske inte skulle gå så bra idag. När jag skulle ta på sporrarna så visade det sig nämligen av remmarna var av! Det går såklart att rida utan också, men den lille prinsen är ju lite bekväm av sig. Hans motto är: Kan man smita ifrån arbete och släpa bakbenen efter sig i dressyren så GÖR man det! ;) Och jag orkar inte riktigt rida ihop honom som Linnéa gör, därför kan sporrarna vara bra för att förtydliga vad man vill lite.

Men tji fick jag! För han var helt enkelt super! Efter lite uppvärmning så var han så fantastiskt mjuk och följsam och lydig så jag tror minsann han hade gjort grand prix-övningar om jag bett honom! Älskade lilla ponny! ♥

Efter ridningen gick jag till kontoret och surrade lite med instruktörerna. Vi planerar lite träningar för juniorerna på påsklovet så jag ville bara kolla lite att allt verkar ok. Sedan fick jag även ett väldigt trevligt besked, men det får allt vara lite hemligt ett tag till! ;)

När jag kom hem gjorde jag klart allt i stallet och Avve fick gå ute i hagen igen. Till slut så lyckades jag även backa till transporten spikrakt och supersnyggt på parkeringen! Nöjd ponnymorsa! :D

P & K/ Ponnymorsan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0