Stegräknare

... skulle man ha haft denna helg. Det blir nog någon mil dom här dagarna. Just nu sitter jag i soffan och är helt slut. Men det har varit ett bra genrep! Årets show kommer att bli riktigt bra! :) För er som inte är SRK:are kan jag berätta att Luciashowen engagerar i stort sett hela klubben på ett eller annat sätt. Bakar man inte hästpepparkakor så är man fikaförsäljare eller parkeringsvakt eller publikvärd eller showdeltagare. Själv är jag ju då vad man skulle kunna kalla scenarbetare.

Jag chockstartade mitt arbetspass idag med att hissas upp med traktorskopan i manegetaket för att montera spotlight-ramper. Sedan har det sprungits och fixats och burits rekvisita hela dagen. Linnéa red Avve i nya manegen medan vi förberedde i den gamla. Avve var tydligen värsta dressyrponnyn idag och visade bland annat upp fantastiska ökningar och byten i vartannat! ♥

I år deltar Linnéa i det traditionella fackeltåget tillsammans med lektionsponnyn Ellen. Ellen är en söt men bestämd liten fuxdam på 21 år. När Linnéa var 3 år fick vi låna Ellen som sommarponny. Då var hon ung och pigg och bockade av mig i skogen. :D Bocka kan hon fortfarande vilket hon ibland visar på lektionerna. 

Efter genrepet kollade jag en stund när Linnéa red Sorino. Till slut blev vi i alla fall klara med allt som skulle fixas och fick åka hem och äta, duscha och slappa. Imorgon blir det en ännu längre dag som börjar med utsläpp. Snart är det nog godnatt för ponnymorsan! ;)

P & K/ Ponnymorsan

 Söta Ellen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0