Redan advent

Nu är praktiken slut för denna gång och jag är tillbaka i verkligheten. Eller vardagen kanske jag ska säga. När man praktiserar är man ju bara inne i en annan verklighet. Hur som helst är det nu återigen jobb och plugg som gäller. Tufft på sitt sätt men jag är hemma betydligt mer och det är ju skönt.

I slutet av förra veckan blev Linnéa risig med hög feber och JÄTTEont i halsen. Ni vet så där så att man knappt kan prata och äta. Även medryttar-Josse var sjuk, så det blev lite kris i stallet. Men som tur är har Linnéa många duktiga och snälla kompisar som ställer upp när det kniper så det löste sig. :)

Lördag efter jobbet åkte jag upp till stallet och tog hand om allt. Utom ridningen eftersom jag inte alls hade tid till det. Det hade såklart varit jätteroligt att rida. Jag har inte ridit på flera veckor nu och jag är grymt ridsugen. Men det kommer väl förhoppningsvis fler chanser. Det var då mysigt att "bara" få fixa i stallet också. Jag är en sån där som tycker att det är otroligt avkopplande att mocka. Man hinner tänka igenom så mycket och det ger en viss tillfredsställelse att lämna boxen ren och fin till den fyrbente älsklingen. 

Igår söndag var Linnéa på benen igen och kunde rida. Hon hade förväntat sig en galen bomb men Avve var riktigt lugn och medgörlig med tanke på att han vilat i flera dagar. Kan det vara så att han börjar bli vuxen till slut? ;)

Under helgen har vi såklart även tittat en del på Globen Horse Show på svtplay.se. Både hoppning och dressyr. Igår njöt vi av de svenska framgångarna i Stockholm Grand Prix. Vilka duktiga ryttare vi har på gång! Jag säger bara Douglas Lindelöw!! Vilken kille! Det måste bero på hans norrländska gener! ;)


Söndagen ägnades för övrigt även åt lussebulle-bak och glöggmys. Jag kan säga att familjen uppskattade att jag för en gångs skull bakade till dom och inte till klubbens tävlingar. ;)

P & K/ Ponnymorsan

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0