Lyxvecka och glögghopp

Det här måste ha varit den bästa veckan på mycket länge! Det började redan på måndag. Efter stängningsdags var det dags för möte på jobbet. Chefen inleder det hela lite kort och säger sedan plötsligt: "Nä hörni! Ni har jobbat så himla bra den här hösten, så nu skiter vi i det här och går ut och äter istället! Jag har bokat bord på O´Learys!" Betydligt bättre än makaronerna och falukorven som dom där hemma fick äta! ;)

Onsdag hade lillebror terminsavslutning på Musikskolan så då fick vi oss lite julstämning där. Torsdag hade vi tjejer på jobbet adventsmys med god mat och julklappsleken. Som alltid hur trevligt som helst! :) Fredag gick jag och en klasskompis ut och åt för att fira att vi överlevt halva utbildningen.

Igår var Linnéa och Avve med på det traditionsenliga Glögghoppet. Tyvärr jobbade jag så jag kunde inte vara med och titta, men jag fick glada rapporter under dagen. Avve hade skött sig exemplariskt och nollade båda klasserna vilket resulterade i en gul och en blågul rosett! Superroligt med tanke på hur motigt det varit med hoppningen i år! Jag är så glad för Linnéas skull att hon fick känna att det faktiskt kan vara roligt att "tävla" hoppning igen! :D

Det har alltså varit ganska fullt upp i veckan. Inte heller idag har jag legat på latsidan. På förmiddagen hade jag och de andra grenledarna möte med ett gäng ryttare. Efter lite lunch och städning hemma så åkte vi tillbaka till stallet. Linnéa trimmade lite dressyr med Avve och han var jättefin. Han klipptes igår och hade tydligen skämt ut sig lite när hästarna skulle tas in från hagen. I början av dagens ridpass var han också lite övertaggad, men så småningom lugnade han ner sig och mot slutet tränade dom bytesserier så ryttarinnan var väldigt nöjd!

Enda lilla smolket i bägaren är att vår långbente älskling har blivit lite tunn. Vi har dock tänkt inhandla lusern i veckan och börja ge honom. Det borde göra susen! Avve är verkligen inte den typen av ponny som blir tjock bara av att titta på en höbal. 

P & K/ Ponnymorsan


Vill ha sommar igen...

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0