Julstämning! Vart tog du vägen??

Det fluffiga vita snötäcke som täckte omgivningarna igår och gav en mysig julstämning är nu som bortblåst och ersatt med ett tjockt lager av blankis. :( Precis när det började gå att rida ut utan att riskera att hästen ska halka och bryta benen av sig. Det här är den värsta tänkbara vintertypen tycker jag. Jag tycker inte alls om vintern, men jag tar hellre -25 eller så mycket snö så att man nästan kräks av all snöskottning. 

Igår hade vi möte med in-och utsläppsgruppen. Vi planerade bland annat in hela julperioden. Det känns konstigt att börja tänka på vilka dagar man ska släppa ut hästarna nästa år. Det känns bra att träffas och surra allihop ibland. Allt funkar ju så mycket bättre om man har vissa riktlinjer som man försöker följa. Vi har bestämt ungefär vilka tider hästarna ska få gå ut och när dom ska komma in. Sedan får man såklart använda sunt förnuft med tanke på väder och annat. 

I helgen är det dags årets Luciashow så nu tränas det på inslagen alla tider på dygnet nästan. Fredag kväll har vi utfodring och Linnéa ska träna för fackeltågen. Lördag är det genrep hela dagen och söndag kör vi två föreställningar för fullsatta läktare så det blir inte en lugn helg direkt. Men jag kan absolut inte tänka mig att INTE jobba på lucia. Utan Luciashow blir det helt enkelt ingen jul. Nu får vi bara hålla tummarna att vi hinner få lite snö igen så att rätta stämningen infinner sig även utomhus! :)

P & K/ Ponnymorsan

 Så här mysig ser vår gård ut idag på morgonen. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0