Den börjar närma sig

Sakta men säkert kryper den allt närmare för varje dag. Jag menar dock inte julen i detta fall. Utan det är flunsan som obönhörligen närmat sig under veckan. Tisdag insjuknade mamman i grannfamiljen. 40 graders feber och allmänt eländig när jag tittade in med några Ipren på onsdag morgon.

Igår kom rapporter om att pappan i familjen trillat dit. Igår afton var jag och lillebror på skolans julfest en stund innan vi fick åka hem för att han kände sig febrig. Och nu på morgonen tittar minsta grannsonen in för att låna lite mjölk och även han låter nu grötig i halsen. 

Det bådar inte gott inför julen! :( Och vi som ska ha vårat årliga julmys med god mat och julklapsspel med grannfamiljen imorgon! Det kan vi nog tyvärr räkna bort och så är det bara att hålla tummarna att vi klarar oss över jul. Lillebror har i alla fall inte jättehög feber så förhoppningsvis blir det inte så allvarligt.

På skolans julfest igår hann jag i alla fall surra en stund med fd. Tarafodervärden Idas mamma. Mycket trevligt. Ida rider och pysslar numera om en annan ponny som bor i byn. Jätteroligt att hon hittat en ny ponny att ha roligt med!

Idag börjar jag jobba efter lunch så jag tänkte åka in till stan och fixa lite sista-minuten-shopping. För i helgen tänker jag inte sätta min fot i stan. Stallet och mys hägrar och det vägrar jag ändra på! 

Den snälle maken var igår på ridhuset och fick instruktioner inför sitt hedersuppdrag under julen. Han har nämligen lovat att sköta traktorkörningen så att inte gödselhögen växer till monstruösa proportioner. Det lär väl även bli aktuellt att köra in någon hösilagebal. De ordinarie traktorförarna måste ju få lite julledigt. Tänk att för inte allt för länge sedan skötte vi allt sånt själva när vi var "vicevärdar" i stallet här hemma. Det var visserligen ganska kul, men det är onekligen skönt att kunna välja själv när man vill och kan hjälpa till.

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0