Början på nåt bättre?

Bara några timmar kvar av 2013. För vår del har det varit ett väldigt svajigt år. Visst har det hänt roliga saker men det har också på många sätt varit ett jobbigt år. Det började med Taras skada och den ledsamma tiden efter att vi tagit bort henne. Sedan en tävlingssäsong som blev så helt annorlunda än vad vi hade hoppats på. En betessäsong som började med allmänt strul. Beslutsvåndor innan vi till slut bestämde oss för att annonsera ut vår vackre underbare prins. 

Till det positiva hör flytten till SRK där vi trivs så himla bra och där Linnéa har både kompisar och träningsmöjligheter. Avves utveckling i dressyren och hans fina debut i större sammanhang. Och för mig var ju såklart mina starter i dressyr med fin-ponnyn riktiga höjdpunkter! :)

Mer utförligt än så tänker jag inte sammanfatta året som gått utan nu blickar vi framåt och vad som händer 2014 kan ingen veta. Man får ta det som det kommer och som en klok människa en gång sa:

"Man ska inte oroa sig för morgondagen. Det gör inte morgondagen bättre. Det gör bara den här dagen lite sämre."


I söndags hade vi i alla fall lilla julafton med syrran, Ubbe, min mamma och en moster och farbror till mig. Det var jätteroligt att träffas allihop. Vi åt gott och delade ut lite julklappar. Jag fick bland annat en supersöt Anna-Panna mössa med dalahästar av världens bästa storasyster och svåger! Hundarna fick äntligen träffa sin "lillkusin", Carre och Ubbes lilla valp Schåa. (Schåa är ett norrländskt ord och betyder arbeta vilket passar väldigt bra eftersom den lilla ulltussen har huuur mycket energi som helst.)

Igår red Linnéa ett dressyrpass för Carre och det gick jättebra. Avve var superfin och till och med den hårda coachen var nöjd. ;) Dom fick bland annat träna öppnor och samlad trav. Idag red dom ett lugnt pass och jag tror att både ponny och ryttare hade träningsvärk. ;) När dom var klara vid halv tre var det bara att ta in hästarna för då hade det redan börjat smälla en hel del ute och det var ganska oroligt i hagarna. Jag ser fram emot dagen när vi får ett förbud mot raketer och smällare. 

När det gäller försäljningen av Avve så började det plötsligt hända saker efter jul. Det är flera som har hört av sig och vi har en provridning inbokad. Det känns otroligt konstigt och jag undrar om jag kommer att tycka att någon duger åt vår lille prins?

Gott Nytt År!!/ Ponnymorsan

 Söta lilla Schåa har lagt beslag på Märtas favvo-boll! Modig liten tjej!

Min fina Anna-Panna mössa! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0