Än så slank hon hit...

Det går inte med ord beskriva hur lycklig jag är att vi bytte stall och att vi nu har tillgång till en uppvärmd manege! För idag hade det inte varit roligt att rida ute! När jag kom till stallet i afton började det duggregna. Och innan jag hade fixat klart Avve och var på väg till manegen så ösregnade det. Jag vet att jag gnäller över vädret men vi är inte vana vid sånt här i nordligaste Norrland!

Snacka om att det var halkigt på stallplanen. Grabbarna som jobbar på anläggningen har varit jätteduktiga och grusat överallt, men det gruset håller på att sakta flyta bort. Jag lyckades halka omkull en gång i Avves hage och jag var väääldigt nära flera gånger på väg till och från manegen. 

Nåja, nog om det. Ridpasset gick i alla fall bra. Jag vet nästan inte vad jag ska träna på nu för Avve är så fin hela tiden. ♥ Så idag fick det bli fokus på tantens sits. Det behövs ju alltid. Jag gav mig till och med på att rida utan stigbyglar en stund. Vilket antagligen kommer att straffa sig imorgon... ;)

Jag har även ÄNTLIGEN kommit mig för att shoppa lusern, så från och med ikväll får älsklingen mumsa i sig det tillsammans med Krafften och höet. Han blir säkert glad. Hittills har han inte tackat nej till någon mat. (Förutom när han haft ont i magen förstås.)

Som jag skrev tidigare så var jag lite sugen på att baka idag. Nu har jag gjort slag i saken och snott ihop en banan- och chokladkaka. Hade tänkte frysa in den och ha den att tillgå när vi får gäster, men jag tror inte vi kan motstå den härliga doften. Det får nog bli lite frosseri redan ikväll! :)

P & K/ Ponnymorsan

 Ganska lyxigt att ha hela manegen för oss själva! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0