Succé var ordet!

Idag har jag verkligen fått mig en ordentlig dos motion! Vi har haft Öppet Hus på ridskolan med prova-på-ridning, uppvisning, ansiktsmålning, prova-på-ryktning och Ridborgarmärkestagning. Jag ledde ridskolehästen Peter Pan ungefär 3000 varv i manegen i skritt och trav! (Tack och lov slapp jag springa med dom som skulle galoppera för Ridborgarmärket.) :)

Vi måste ha prickat av helt rätt helg så här strax före skolstarten för jösses vad folk det kom! Kön till prova-på-ridningen ringlade sig lång och innehöll både killar och tjejer, mammor och pappor, tanter och farbröder. Jag hjälpte bland annat en morfar som var så glad att han fick rida för det var 50 år sedan han hade ridit senast. :) Det var även en pappa som ville prova eftersom hans döttrar rider. Han blev redan första skrittstegen förvånad över hur svårt det var. Och att man måste spänna mage och rygg för att hålla balansen, det hade han ju aldrig förstått! Det här med ridning måste ju vara bra träning? Jajamen, sa jag. Och tänk när ungdomarna svischar omkring härinne i full fart och hoppar hinder. Den pappan fick nog en helt ny syn på vad det är hans flickor håller på med. ;)

Många av dom som provade rida frågade om möjligheten att börja rida på ridskolan. Tänk vilken bra reklam såna här dagar är för vår sport! Om några av dom som besökte oss idag börjar rida sen så har vi ju lyckats bra. Och jag måste ju även framhäva våra superfina ridskolehästar som alltid sköter sig så fantastiskt såna här gånger och hjälper till att marknadsföra vår fina ridskola! ♥

P & K/ Ponnymorsan

                                                                         Fina Peter Pan! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0