Sträng tränare

Ska man tävla så måste man ju också träna. Vilket jag i och för sig gör lite då och då, men sällan och aldrig för någon tränare. Inser ni hur många olater man lägger sig till med när man får lalla på för sig själv hela tiden?? Men idag så var det i alla fall dags! :)

Lite nervös var jag allt när jag åkte iväg till stallet och gjorde i ordning Avve inför träningen. Jag vet ju om många av mina svagheter, men tänk om det skulle vara ännu mer katastrof än jag trodde? Vi försökte i alla fall piffa till oss så gott det gick, jag och prinsen. Jag menar, det finns ursäkter till att jag inte är så bra på att rida, men det finns INGA ursäkter till att inte vara snygg! ;)

Vi gick i alla fall ut till en mindre dressyrbana som brukar användas som framhoppning när vi har hopptävlingar. Den kallas Gläntan eftersom den ligger väldigt insynsskyddad bland en massa lövträd. Vilket passade bra så att ingen blivande konkurrent skulle kunna spionera på träningen.

Tränaren - som även fick agera fotograf och som dessutom är min älskade dotter - var på mig som en hök om min förslappade sits redan vid framskrittningen. Superbra att man inte kan komma undan och slarva! Men så har hon ju också själv gått den hårda skolan och har fått utstå en del tjat från min sida under årens lopp. ;)

Avve skötte sig super och gjorde sitt bästa med tanke på omständigheterna. Vi fick träna en del på ökningar både i trav och galopp samt en del skänkelvikningar. Jag fick många bra tips av Linnéa och kände verkligen skillnaden när jag skärpte mig och fokuserade BÅDE på Avve och på min egen ridning och sitsen. Det var enormt roligt och vi blev faktiskt inte ovänner en enda gång! :)

Vi ska försöka ta oss tid att träna fler gånger innan jag ska tävla så att jag förhoppningsvis blir starkare och kan sitta och inverka bättre. För när det inte blir bra så är det oftast det som är problemet. Och nu vet jag ju också vad jag ska tänka på när jag rider själv.

P & K/ Ponnymorsan

                             Vi har inte hunnit redigera bilderna ännu, men ett litet smakprov kan jag bjuda på!

Kommentarer
Postat av: Carre

Härligt Lillasyster!!!
Det ser ju riktigt bra ut!
Du kan ju börja göra sit-ups varje morron så bålstabiliteten blir bättre ;) då kommer det att vara ännu lättare/roligare att trimma dressyr.
Jag förutsätter att du ska vara med & träna sista helgen i augusti!
:) :)

Svar: Tackar, tackar! Ja jag hoppas att jag får låna ponnyn lite så att du ska få chansen att tjata lite på mig! ;)
Maria

2013-08-14 @ 08:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0