Planer är till för att ändras

Vår lille hopp-prins ska nu få bli en dressyr-prins. I alla fall ett tag. Vi har strukit hemmahoppningen och i stället kollat in lite dressyrtävlingar. Först ut blir Södra Umeå Ryttarförening den 25/8. En lätt B:2 och en lätt A:1. Det ska bli riktigt roligt! Det känns som om det var länge sedan nu som jag faktiskt såg fram emot en tävling. Det har ju varit en aning motigt ett tag.

Vi kommer dock såklart ändå att vara på plats på våra hemmatävlingar nu i helgen för att jobba och för att heja på våra klubbkompisar. Det vill man ju absolut inte missa! :)

Sedan så har jag även börjat planera lite för min egen tävlingsdebut. Eller snarare come-back eftersom jag faktiskt har tävlat tidigare, men det börjar ju vara sisådär en 200 år sedan. ;) Minns inte när min senaste tävling var, men det måste ha varit någon gång i slutet av 80-talet eller början av 90-talet när jag tävlade min kompis häst Mozart. Kanske kommer det något inlägg om honom någon gång när jag känner suget att vandra längs Memory Lane...

P & K Ponnymorsan

 





Kommentarer
Postat av: Ewe

Kommer ni vara med och träna för Tomas ändå ? :S

Svar: Nej tyvärr inte. Det hade varit jätteroligt för både jag och Linnéa tycker ju att han är en jättebra tränare, men vi får lägga pengarna på dressyrtränare nu i höst.
Maria

2013-08-07 @ 00:06:23
URL: http://evi0627.blogg.se
Postat av: Pernilla W Ödlund

Dressyr är INTE illa :D Själv älskar jag dressyr - både att titta på och att själv utföra.
Hoppas att han gillar dressyrtävling bättre!!

2013-08-12 @ 22:10:42
URL: http://pernillaodlund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0