Mycket spännande

Plötsligt händer det spännande saker i mitt liv. Igår morse när jag som bäst dukade bort efter frukosten fick jag ett roligt telefonsamtal. Jag har kommit in på en utbildning som jag sökte till i våras. När antagningarna var klara stod jag som reserv och trodde inte att jag skulle komma in. Men plötsligt händer det! :D Så den 2/9 börjar jag en distansutbildning till Synrehabiliterare. (Svårt ord, jag kan knappt stava det!)

Så nu har jag massor att ordna inför skolstarten. Jag kommer att fortsätta jobba under tiden, men första veckan är det introduktion i Härnösand så jag måste försöka hitta något billigt boende. Det känns onödigt dyrt med hotell. Är det någon som vet av något så tipsa gärna! :)

Under tiden så fortsätter allt annat som vanligt. Linnéa tränar Avve inför tävlingen i Umeå på söndag. Jag har några kvällsmöten under veckan. Igår hade vi grenledarträff med lite brainstorming kring bland annat kursverksamheten. Vi har lite utmaningar framför oss när det gäller att hitta tränare som många av våra ryttare vill träna för.

Här uppe i norr är vi beroende av att kunna komma överens om vilka tränare vi ska ha. Eftersom de flesta riktigt bra tränarna bor söderut så kan inte varje ekipage åka till den tränare DOM vill ha. Tränarna ska alltså offra en helg, flyga hit, ha någonstans att bo samt naturligtvis ha sin lön för hela den helgen. Det gör att vi helst ska vara så många som möjligt för att det inte ska bli för dyrt. Inte lätt alla gånger.

Imorgon är jag ledig och då ska jag äntligen få pyssla om Avve! Det blir dock ingen ridning eftersom han då har sin vilodag inför tävlingarna. Men det blir i alla fall skönt att få känna lite hästlukt och pussa på prinsen! :)

P & K/ Ponnymorsan

                                                                              Tjena snygging! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0