Magont och EM-brons

Min mage är inte alltid helt snäll med mig. I afton har jag fixat i stallet och ridit Avve. (Ja han skulle ju egentligen vila, men Linnéa tyckte att han varit så spänd och jobbig de senaste dagarna så hon tyckte att han behövde ridas även idag.)

I början av passet var han mycket riktigt ganska spänd och väldigt tittig. Allt var läskigt! Han hade då minsann aldrig tidigare sett vattenspridarna vid hoppbanan! Och att ena grinden stod öppen, det är ju livsfarligt! Det kan ju komma in ett monster på banan! Hemska tanke!

Men efter lite trixande så blev han riktigt avslappnad och trevlig. Inte riktigt som han var tidigare i somras, men ändå helt ok.

Ridningen tog lite längre tid än jag hade tänkt så jag fick skynda mig att göra i ordning Avve för att hinna med styrelsemötet. Då började dock magen göra sig påmind och jag fick mer och mer ont. Till slut insåg att jag fixar inte att sitta på ett möte, så det var bara att åka hem och bädda ner sig i soffan. :(

Tack och lov visade Eurosport lagfinalen i hoppning live så jag fick i alla glädjen att se Sverige ta hem EM-bronset! Så himla kul! :D Och jag tror minsann att magen plötsligt känns lite bättre! ;)

P & K/ Ponnymorsan

                                                       Roffe och Casall gjorde en fantastisk runda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0