Dagen efter

Igår kom älskade lillebror hem från sin semester hos moster och morbror i Tungelsta. Skönt att få hem honom, men tyvärr har han dragit på sig en förkylning medan han var där. Det kan då inte vara stalluften som ställt till det för han hävdar med bestämdhet att han inte gått närmare stallet än 100 meter! (Som bekant så är ju inte stallet hans favoritställe på jorden precis).

Förutom det så har det varit en riktigt bra dag. Jag och Linnéa åkte iväg till stan på eftermiddan och shoppade lite. Och jag måste säga att det finns ju helt klart sina fördelar med att ungarna börjar tjäna egna pengar, för minsann tror man inte att gullungen bjöd på fika på vårt favoritkafé! :)

I afton åkte vi iväg till stallet och Linnéa och Avve passade på att hoppa hindren som stod kvar på banan efter tävlingarna igår. Egentligen hade vi tänkt att dom skulle prova hoppa hela DM-banan, men det var ganska många hästar på hoppbanan så det fick bli några utvalda delar av banan.

Avve var lite spänd i början när dom red fram men kom igång efter lite framhoppning och hoppade sedan jättefint och sög verkligen mot hindren. Sista räcket tror jag låg på 1,20 och det var då verkligen inga problem. :)

Imorgon har vi lite roliga planer men det tror jag att jag delar med mig av då! :)

P & K/ Ponnymorsan

                                                        Bild från i våras. Vi har tack och lov ingen snö just nu! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0