Återhämtning

Linnéa behövde en hästledig dag idag bestämde jag, så efter utsläppet så tog jag hand om Avve. Eftersom han gått ganska hårt förra veckan och tävlade igår så for vi ut på en mysig skrittur i skogen. Det var verkligen skönt i solen och jag tror att Avve uppskattade en liten återhämtningsdag utan krav.

Det jobbigaste vi gjorde var att skritta uppför nästan hela skjutbanebacken. Förutom det så tog vi det bara lugnt och njöt av vädret. Jag tror att både hästarna och vi människor behöver lite återhämtning ibland. Man kan inte alltid vara på topp och prestera. Ibland måste man bara få vara.

När jag fixat klart i stallet och gjort en välbehövlig städning vid våra höbalar så åkte jag iväg till Granngården och shoppade Krafft. Dom reade ut hästgodis också så det var jag ju såklart tvungen att passa på och införskaffa. Man kan ju inte vara utan hästgodis! ;)

Jag tror förresten att jag glömde berätta i gårdagens inlägg att superduktiga Olivia och Sorino slog till med ett silver i DM i dressyr under helgens tävlingar på SURF. Mycket bra gjort med tanke på att Sorino ju varit halt och det är inte länge sedan han sattes igång. Grattis Olivia och Sorino! :)

P & K/ Ponnymorsan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0