Vinter igen

När jag steg upp vid 6 imorse visade termometern på inte mindre än 10 kalla!! Fy för den lede! Och i helgen kom det lite mer snö också. Bara för att. Men som tur är så värmer ändå solen en del nu, så en så solig och vacker dag som denna så blir det trots allt ganska skönt mitt på dagen.

Jag har ägnat förmiddagen i stallet. Mockade lite snabbt och gick sedan och tittade när specialidrottarna hoppade. Linnéa red lektionshäst idag eftersom Avve gått hoppkurs hela helgen. Hon fick rida en supersöt C-ponny som heter Putte. Han är en riktig klippa och har tagit massor med placeringar i både dressyr och hoppning. 2012 blev han dessutom vald till Årets Stallbästis! :)

Sedan tog jag in Avve och pysslade om honom och tog bort lite vinterpäls med en magic brush. Tycker att dom är helt suveräna den här årstiden. Faktiskt ännu bättre än ryktsten. Sedan for vi ut på en liten skrittur i solen. Superhärligt! :) Avve tyckte nog också det för han var så glad och positiv och inte det minsta spänd! En kort sträcka joggade vi i låg form och ställde lite åt båda hållen. Det blev nog en ganska lämplig övning efter helgens träningar.

Efter ännu lite mer mys och pyssel var det en glad och nöjd ponny som fick gå ut till hagen igen och snacka lite med polarna. Han verkar vara riktigt nöjd med sina haggrannar för jag har inte sett honom sura mot någon. Han kan annars vara lite smågrinig mot andra hästar. Ibland kan man nästan tro att han är ett sto! ;)

P & K/ Ponnymorsan

                                   Avve och några av grannarna. I bakgrunden t. v en del av ridskolestallet.

Kommentarer
Postat av: Maria

Svar: Vi kan nog tänka oss att åka "ett gäng" mil om det är en ponny som verkligen låter intressant... Vet du om någon?

2013-04-08 @ 20:35:59
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0