Var skåpet ska stå

Det har varit två riktigt roliga och spännande dagar med hemmatävlingar! Många fina hästar, många duktiga ryttare och många SUPERDUKTIGA funktionärer! Jag har sagt det förr och jag måste nog säga det igen: Jag tycker att vi har väldigt bra och välarrangerade tävlingar. Vilket ju också de positiva överdomarrapporterna bevisar. 

Idag har det som grädde på moset dessutom varit en hel del framgångar för hemmaekipagen. Riktigt roligt! I sista klassen (en 115) var både ettan och trean SRK:are. Tvåan tävlade för Umeå Ryttarförening men bor i Skelleftå så jag tycker att vi kan räkna även henne som hemmaryttare. ;)

Efter sista klassen byggde vi snabbt bort banan och framhoppningen. Sedan bar jag och Linnéa fram hinder igen. Kan ju verka lite korkat, men vi skulle ju inte använda tävlingshindren... Nu kanske jag verkar lite svamlig, jag hade ju sagt att jag skulle trimma ponnyn idag. Det blev dock ändrade planer. Vi kom fram till att ett ordentligt hopp-pass med en BESTÄMD ryttare var exakt vad Avve behövde idag.

Oj vad rätt vi hade. Vi plockade fram lite titthinder. Inte något märkvärdigt, en röd grind och en grön låda. Precis som vi misstänkte så blev det några stopp. Linnéa var jätteduktig och visade bestämt var skåpet ska stå. Ponnyn som ju är ganska van att bara glida omkring och tro att han är bäst, blev såklart ganska frustrerad först. Men skam den som ger sig. Till slut accepterade han att Linnéa faktiskt måste få vara chefen och dom slutade med två riktigt fina rundor. :)

Avve var rejält svettig efteråt (men han har faktiskt bara sig själv att skylla) och ryttaren var helt slut. Hon hade ju dessutom jobbat hela dagen på tävlingarna innan. Efter att ha tagit hand om ponnyn, mockat och fixat mat åkte vi hem. Mycket nöjda med vad vi åstadkommit! Och världens bästa Maja var så snäll och tog in hästarna fast det egentligen var vår tur, så vi hann till och med se slutet av andra finalmatchen mellan AIK och Luleå som ju AIK vann! :D

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som att ni har haft en bra helg!

Svar: Absolut! Mycket häst = Bra helg! ;)
Maria

2013-04-14 @ 21:20:29
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0