Vad håller jag på med??

Ja den frågan ställer jag mig efter ännu en maratondag i stallet. 11.30-17.30 blev dagens pass. Hur lyckas jag egentligen?? Till mitt försvar måste jag dock säga att två av dessa timmar ägnades åt möte. Vad har jag mer åstadkommit? Tja, det vanliga. Mockning, fixa maten, rida, pyssla om ponnyn. Sen har jag faktiskt även påbörjat projekt mocka hagen. Efter att ha fyllt en kärra med skit så började det spöregna så då gav jag upp. Tack vare all lera vid hagarna höll jag även på att köra fast med kärran. Men det är ju tur att man är en hästtjej (=hårding) så det löste sig till slut! :)

När jag skulle göra i ordning Avve inför ridningen så stod en hovslagare strax utanför dörren till privatstallet och svetsade specialskor till en häst. Det var såklart väldigt spännande, men Avve var riktigt duktig och stod stilla. (VÄLDIGT spänd och intensivt frustande dock!)

Ponnyn var i på sitt allra bästa humör när jag red. Det blev ett dressyrpass och han var superlydig, stadig i formen och helt enkelt jättetrevlig! :) Träffade även Josse i stallet som sa att han varit jättefin igår när hon red också. Och i helgen blir det ju lite trimning för huvudcoachen (Carre) så det bådar ju gott. Jag tror nog att hon kommer att bli ganska nöjd med den lille prinsen!

Nu har det precis varit nedsläpp i förhoppningsvis sista finalmatchen mellan AIK och Luleå, så har jag verkligen inte tid att skriva mer! ;)

P & K/ Ponnymorsan

                                                           Hjälp matte!! Vad GÖR han där ute??



Kommentarer
Postat av: Maria

Jaa, du timmarna i stallet går så fantastiskt fort! man blir alltid där längre än vad man tänkt;.)

2013-04-18 @ 21:44:42
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0