Hemmatävlingar

I helgen är det tävlingar här hemma på klubben. Hoppning för stor häst. Det känns lite konstigt för jag har faktiskt inga arbetsuppgifter den här gången. Men jag ska väl vara på plats och hänga så det lär väl bli så att man hugger in någonstans ändå. Och inte blir det några starter för Linnéa heller. För er som undrar så har det varit lite problematiskt att hålla igång Tucci mellan hoppträningarna, så det projektet är tyvärr nedlagt. Det är ju liksom inte schysst mot hästen att kräva att hon ska hoppa och prestera när det blir sporadisk ridning däremellan. Men det har i alla fall varit väldigt nyttigt för Linnéa att prova på stor häst litegrann och Tucci har ju varit perfekt att träna med! :) Tack snälla Evve!

Under veckan så har Avve fått en ny granne. En jättesöt brun D-ponny vid namn Marwin.  Det är en våra gulliga lektionsponnyryttare som äntligen blivit ponnyägare. :) Jag hoppas verkligen att Avve sköter sig och är trevlig och välkomnande så att Marwin ska trivas!

På söndag var det meningen att jag skulle rida lektion med Avve på så kallad drop-in ridning. Tyvärr var det fullbokat så jag får nog trimma själv som vanligt. Kanske man skulle kunna tvinga dottern att tjata lite på mig. Skulle verkligen behövas, man drar ju på sig en massa fula ovanor när man inte har någon som har koll på en när man rider... ;) Sen kan det mycket väl tänkas att jag helt enkelt kidnappar ponnyn nästa helg och tränar för Syster Yster som kommer upp då för att ha träningar!

P & K/ Ponnymorsan
 
                                                                                    Linnéa och Cortucci.

Kommentarer
Postat av: Maria

Härligt att bara få "vara" och kolla på tävlingar!!!

Vi söker först och främst en D-ponny, men en stor och viktbärande C-ponny är oxå ok!

2013-04-12 @ 23:01:50
URL: http://maria-hastliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0