Bra känsla

Hela denna söndag har gått i hoppningens tecken. Har legat i soffan i stort sett från morgon till sen eftermiddag och kollat webbsändningarna från Scandinavium. Mest spännande var förstås världscupfinalen. Jag trodde nästan att jag skulle få en hjärtinfarkt där ett tag! För oj vad jämnt det var! Och oj vilken enormt svår bana det var!

Sedan åkte vi iväg till stallet för lite hoppträning på en något enklare nivå. ;) Idag fick dom bara rulla på några småhinder för att hitta rytmen och den positiva känslan som man så gärna vill ha före en tävling. Det är ju visserligen bara en träningstävling nu på onsdag, men vi vill ändå hitta den rätta känslan så att det är på gång inför Vännäs.

Avve gick jättebra idag och var väldigt avslappnad och rytmisk hela tiden. Enda störningsmomentet var när en grupp lektionsponnyer passerade på väg ut på uteridning. Det tyckte Avve först var lite läskigt, och sedan kände han sig nog lite övergiven för han gnäggade väldigt ynkligt efter dom. :)

Imorgon är det specialidrott som gäller för Avve, och på kvällen åker jag till SRK för ett styrelsemöte så då blir det väl att jag passar på att pussa lite på honom också. Han är verkligen värd alla pussar han kan få nu för han är så himla fin! ♥

P & K/ Ponnymorsan

                                                     Hoppträning en vårkväll ifjol. Foto: Tove Söderström.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0