Avve har ordet

Det ryktas att min favoritmatte ska komma hem idag. (Ja hon har tydligen varit på rymmen i nåt fjantigt dressyrstall i några dagar). Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Visst, jag har ju såklart saknat henne. Hon är ju liksom min trygghet och fasta punkt i en annars ganska läskig tillvaro. Men ärligt talat. Jag har haft det ganska skönt dom här dagarna.

Allt är ju så himla seriöst med den där människan. Och jag vet ju hur det var i somras när hon varit och ridit på dom där löljiga dressyrhästarna. Helt plötsligt så dög det tydligen inte att trava så där lite lagom avslappnat som jag trivs med. Nä nu skulle det jobbas med bakbenen och allt möjligt konstigt! Mina bakben är faktiskt ganska långa och gängliga! Dom ska inte överansträngas i onödan!!

Sen har jag ju haft det riktigt skojigt av och till under påsken. Hahaha! Tänk bara vad kul jag och Tove hade när jag äntligen fick hoppa lite!! Jag skrattade så tårarna sprutade! Ja herregud. Synd bara att hon lyckades hålla sig kvar. Jag MÅSTE helt enkelt öva mer på mina bocksprång...

Sen den där Josse. Det är en trevlig prick måste jag säga. Inte för att skryta, men hon jag tror att hon gillar mig. Hon är då lite extra gullig när hon myser med mig tycker jag. Hehehe, men så är jag ju stallets snyggaste också. ;) Problemet är bara att jag börjar misstänka att hon föredrar dressyr framför hoppning. Men man kan ju inte få allt. Hon ju i alla fall väldigt schysst.

Nåja. Det ska nog ändå bli roligt att träffa matte igen. Jag tror nästan att jag ska bjuda på ett gnägg när jag träffar henne. Det kan hon faktiskt vara värd.

Tack å hej! /Avve


     Du och jag matte. Du och jag... ♥

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahhaha bland det roligaste....;)

2013-04-07 @ 20:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0