Torsdagstanter

Igår kväll var jag på en väldigt trevlig tillställning. Det var nämligen Torsdagstants-fest! :) För er som inte vet det kan jag berätta att Torsdagstanterna (eller TT som vi också kallas) är den vuxengrupp som jag ridit med tidigare. Gruppen har funnits sedan urminnestider och de aktiva medlemmarna har varierat under åren, men det finns ett ordspråk som säger: En gång Torsdagstant, alltid Torsdagstant! ;)

Det innebär att man ibland (som jag gör) får rycka in och rida istället för någon tant som är bortrest eller sjuk samt att man blir inbjuden på alla fantastiskt roliga TT-fester!

Det är en väldigt blandad grupp människor. Just nu är det visserligen bara kvinnor, men det har även funnits manliga Torsdagstanter! Men det är väldigt blandade åldrar, vi befinner i ganska skilda skeden i livet. En del har småbarn, andra har barnbarn. Det vi har gemensamt är kärleken till hästar och en vilja att hela tiden utvecklas i vår ridning samt, såklart, ATT HA KUL!!

P & K/ Ponnymorsan


Kommentarer
Postat av: Lotta

Underbart tycker jag <3

2012-09-08 @ 21:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0